דלג לתוכן

אפל או מייקרוסופט?

עמוד ראשי » בלוג » אפל או מייקרוסופט?

אז מה ההבדלים, אם יש כאלה בכלל?

האחת מחשיבה את עצמה אליטיסטית, יוקרתית וסגורה לחבריה
והאחרת מציעה עולם מגוון ועשיר אפליקציות.
זו מעניקה ללקוחותיה פרטיות מקסימלית וזו מהווה שוק נגיש, מתפתח ופופולארי.
בעוד אפל מתגאה בהיותה ייחודית ושמורה, מייקרוסופט מציעה חיים ודינאמיות.
אבל האם באמת יש תחרות כל כך צמודה בין השתיים?
יש שיאמרו שזה בכלל לא רלוונטי כי כל אחת מהחברות מתמקדת בתחום אחר.

הכל התחיל ביום בהיר אחד

כדי להכיר יותר את השרשים של כל אחת מהחברות,
ראוי לחזור אחורה אל ראשית ההיסטוריה של כל אחת מהן.
אפל התחילה אי שם בשנות ה-70 של המאה ה-20 כשסטיב ג’ובס ניסה למצוא
דרכים לגרום לאנשים להתעניין במחשבים אישיים, מה שכמעט ולא היה נפוץ באותן שנים.
השנה היא 1976, קליפורניה, וסטיב ג’ובס שהודח לא מזמן מהאקדמיה,
מתחיל למכור מחשבים אישיים.
כשאפל הלכה וגדלה, ביל גייטס, באותה תקופה (וליתר דיוק- 1975)
פיתח מערכת מחשוב שהפכה את השימוש במחשב להרבה יותר פשוט
ומשם כבר הכל היסטוריה.

בעוד ביל גייטס מוכוון התפתחות עסקית ורווחית,
אפל מאז ומתמיד שאפה להיות חוד החנית של החידושים וקדושת הפרטיות.
ובעוד שבאפל המשיכו לשמור על ה”ערכים”, גייטס המשיך לפתח את החברה שלו
והפך להיות הצלחה מסחררת.
גייטס הגיע למצב בו התוכנה שלו היא היחידה שנמכרת בכל מחשבי ה-PC.
גייטס פיתח את מערכת ההפעלה המפורסמת של מייקרוסופט,
היא ושם התחילה סאגה של “ידידות” נפלאה.
או תחרות, תלוי את מי שואלים.

הכל או כלום

מבחינת אפל, מייקרוסופט רוצה לאכול את כל העוגה ולהותיר אותה שלמה.
בעוד שמייקרוסופט תומכת בטכנולוגיות ישנות וממשיכה לפתח אותן,
אפל זונחת את הטכנולוגיות של אתמול ומעזה לוותר על פלטפורמות ישנות,
גם אם יש להן הרבה קליינטורה.
ההתקדמות היא היתרון הגדול ביותר והחיסרון הגדול ביותר של אפל:
היא מצעידה אותה כל הזמן קדימה, אבל באותו זמן, מי שלא עומד בקצב פשוט לא שם.
וככה במשך שנים, אפל שומרת על קומץ מצומצם של אוהדים
שהולכים אתה לכל מקום, מוכנים לשלם על כל פיתוח וליהנות מאפליקציות ייעודיות.

יש דברים בגו

אבל ההבדלים הם הרבה יותר מתדמיתיים או פערי גישה גרידא.
בשורה התחתונה, מייקרוסופט מייצרת תוכנה.
עיקר הרווחים שלה מגיעים ממכירה של רישיונות תוכנה למערכות הפעלה עבור מחשבי PC,
שרתים ומכשירים חכמים אחרים. אם לא די בזה,
מייקרוסופט מייצרת גם שרתים לחבילות ה”אופיס” שלה, פעילות אונליין בלתי מבוטלת,
מנוע חיפוש, קונסולת משחקים ועוד. אבל העיקר עליו מתבססת מייקרוסופט
הוא מערכות ההפעלה שלה, השרתים והאופיס.

לעומתה, אפל מייצרת חומרה. החומרה הזו כוללת את מכשירי האייפון,
האייפוד ואת המקינטוש. המערכת שלה מבוססת על מדיניות סגורה
בין החומרה לתוכנה ולפיכך, כל מערכות החומרה שלה מופעלות
על ידי תוכנות ייעודיות המוכוונות ספציפית למכשירים המיוצרים על ידי החברה.

אז בעוד שעיקר רווחיה של מייקרוסופט מגיעים ממערכות ההפעלה,
הרווחים של אפל מגיעים מהמכשירים שהיא משווקת. וכך,
בעוד שבתחום הסלולר לאפל יש יתרון בעיצוב ובייצור של ממשק משתמש
במקביל למכשיריה, מייקרוסופט פועלת כספקית תוכנה בלבד.

והקהל, מה אתו?

גם קהלי היעד של כל אחת מהחברות שונים והפערים הללו רק הולכים וגדלים מדי שנה.
מייקרוסופט פעילה ומשווקת בעיקר לתחום הארגוני
ולעומתה אפל פעילה רבות במגזר הפרטי
ומספקת פתרונות רבים לגיקים של מחשוב, למתכנתים ואלו שאוהבים לפתח בעצמם.
אבל למרות שכל אחת מהחברות פונה לקהל שונה במהות,
עדיין, נדמה כי כל חברה מגדירה את עצמה בהסתמך על הגדרה מנוגדת לחברה האחרת.

אפל מתמקדת בייצור, שיווק ומיתוג מוצרים
והמוצרים שלה בהחלט שווים את ההשקעה.
בעודה ממוקדת בצרכן, מייקרוסופט חושבת תפיסות עולם.
בעולם ארגוני וצרכני, למייקרוסופט יתרון עצום במיוחד
במגזרים דומיננטיים כמו מערכות הפעלה,
מוצרי תוכנה בתחום מחשוב ענן ומוצרי צריכה כמו xBox.
למרות היותה החברה הפופולרית והנגישה יותר,
עדיין עיקר הרווחים וההכנסות של מייקרוסופט מגיע מעסקים ולא מהמגזר הפרטי.

בכל מה שקשור לחדשנות, שיווק ועיצוב ממשקי משתמש,
טכנולוגיה והובלת השוק – אין תחליף לאפל.
אבל בתחום הארגוני ובהיבט התוכנה – זו מייקרוסופט שתמיד חוזרים אליה.
תחרות? לא בטוח. מה שבטוח הוא שכל אחד מאתנו יודע לאיזה “מחנה” הוא שייך.

הירשמו אל המנוי של exsitu וקבלו עידכונים, תוכן ענייני ומדריכים