המשכיות עסקית בעבודה על פלטפורמת ענן
הדור הבא
הדור הבא
אילוצי ממשלה הביאו את כל המשק לערוך קיצוצים מהירים ושינויים ואלו בתורם השפיעו על העסקים.
כל התעשיות בעולם מתמודדות עם ההשפעות ההרסניות של ה-COVID-19.
מהעצמאיים העובדים לבד ועד לתאגידי הענק – כולם שינוי את אופי העבודה.
יצאנו לבדוק כיצד חברות ברחבי העולם התמודדו עם נזקי הנגיף. מה שקיבלנו – מובא לפניכם.
אבדן מאגרי מידע ענקיים,
אבדן של לקוחות אקוטיים וחשובים ביותר לארגון,
פיטורי עובדים ובעיות תזרימיות קשות –
אלו הם רק חלק מהמאפיינים של המשברים העוברים על ארגונים בישראל ובעולם כולו.
אם לפני ה COVID-19 הדיבורים על ענן רמזו על מהפכה מתקרבת,
התפשטות הנגיף הפכה את הענן לחיוני מתמיד.
המשכיות עסקית מתייחסת להתאוששות ממשבר.
נגיף ה- COVID-19 היה מבחן רציני עבור הענן ונראה כי טכנולוגיות הענן,
לא רק שלא התערערו בשל המשבר אלא אף קיבלו “בעיטה קדימה”
הודות לחיוניות של שירותי הענן בכל חברה ברחבי העולם,
בכל ענף ובכל מדינה. אז איך בדיוק הענן תורם להמשכיות עסקית? הבה נראה.
מיומנות בתפעול מרחוק
זה לא סוד ש-practice makes perfect.
טוב, נו, אז אמנם לא פרפקט,
אבל אין חולק על העובדה לפיה ארגונים שכבר עבדו בעבר
עם ממשקים מרוחקים צלחו את המעבר לעבודה מהבית ברוגע יותר
מאשר חברות שהתרגלו להתבסס על שירותים פיזיים לוקליים.
שירותי ראיית חשבון IN-HOUSE, אנשי IT המועסקים כשכירים,
תשתיות פיזיות במשרדים שנשכרו במיוחד כדי להקים את העסק –
כל אלו הפכו להיות כמעט בלתי אפשריים בתקופת הנגיף.
ניהול צוות באופן וירטואלי לחלוטין או כמעט לחלוטין,
ניהול משברים מרחוק,
סביבות עבודה וירטואליות –
כל אלו מצריכים אנשי מקצוע המתמצאים בפלטפורמות הרלוונטיות
לענף העסקי ויכולים לתת מענה במקום.
כשכל המידע מאוחסן בענן בחברות כמו של אקסיטו,
האחסון, התמיכה, התיקונים, העדכונים, תוכנות אנטי וירוס ומה לא?
הכל מותקן ומנוטר 24/7 על ידי צוות מומחים מיוחד שבדיוק בשביל זה הוא קם בבוקר.
נגיף הקורונה האט את פעילותם של עסקים בכל המגזרים באשר הם.
החזרה לשגרה יכולה להיות קשה עד בלתי אפשרית.
לעומת זאת, ארגונים שכבר עבדו בענן או כאלה שהחליטו לאמץ את הענן
בתקופת התפשטות הנגיף מגלים כי לא רק שאפשר לחזור לפעילות מלאה,
אלא שהענן מאפשר תאוצה ברמת הפעילות ושדרוג של המודל התפעולי.
חברות רבות, קטנות, בינוניות וגדולות –
מורגלות זה שנים לעבוד בצורה סדרתית, עקבית ומאורגנת.
מהפכת הענן מכניסה מושגים חדשים של תפיסה עסקית כלל עולמית חדשה,
תפיסה שבכוחה לשדרג את התפעול הכלכלי-ארגוני ברחבי כל העולם המערבי.
יש מי שכבר הטמיע את הענן במלואו,
אחרים עוד עושים את המעבר באופן הדרגתי,
שלב אחר שלב. אבל בטווח הארוך –
העולם כבר התחיל את השינוי ונראה כי הנגיף היה זה שנתן את הבעיטה קדימה.
קבצים קריטיים ואקוטיים צריכים להיות נגישים מכל מקום,
מכל ממשק ובכל שעה.
גם לאחר קריסת מערכות או דעיכה בפעילות,
גם בתקופות משבר או פעילות רגועה יותר,
יש להבטיח המשכיות עסקית בעבודה השוטפת ללא עיכובים וללא תקלות.
Veeam היא אחת התוכנות היעילות לשחזור מידע מקומי במהירות האור.
כשהמידע מאוחסן ומנוהל בענן חיצוני, תפעול המידע הופך להיות פשוט מתמיד.
עם ריבוי התוכנות ונקודות הקצה המשתמשות במידע,
הגיבוי בדאטה סנטרס הופך להיות מורכב מתמיד בשל שימוש בדומיינים מגוונים.
אינטגרטור מנוסה מאפשר ניהול מידע בצורה פלואידית ופשוטה מתמיד,
המשקללת בתוכה גיבוי של מידע תוך התחשבות בדומיינים השונים.
בין המאפיינים הבולטים ביותר של המשכיות עסקית הוא ההכנה מראש.
באמצעות הכנה של אסטרטגיית ענן להמשכיות עסקית ידועה מראש,
הארגון יוכל להמשיך לתפקד כרגיל גם במצבים של משבר.
אבל גם אם לא הכנתם אסטרטגיית ענן מבעוד מועד,
ככל שתקדימו לעשות זאת כך תוכלו להיות רגועים יותר ולחזור לתפקוד תקין של הארגון.
בכך נמנע הצורך באלתורים ברגע האחרון, בעבודה תחת תנאי לחץ,
בהפעלת כוח אדם ותוכנות שלא לצורך ופעולות מיותרות הנובעות מתוך לחץ.
עם 44 מיליון משתמשים בצוותי מייקרוסופט בלבד
ומעל ל-200 מיליון משתמשים בזום בחודש מרץ בלבד –
כבר ברור לאן העולם הולך.
בפשטות, אפשר לומר כי המידע המנוהל, מאוחסן ונגיש בענן – מתקיים על פלטפורמה מרוכזת ומאפשר עבודה שוטפת ללא תקלות, ללא פרצות אבטחה, ללא קשיים בגישה למידע וללא עיכובים מיותרים במתן שירות ללקוחות. מהירות העבודה הופכת להיות מטאורית ובמונחים של מהירות כזו, כל מה שנותר לארגון הוא להרחיב את השירותים לקהלי יעד נוספים, להגדיל את הפעילות ואת קהלי היעד וכתוצאה מכך, את מחזורי הפעילות.
הגדילה המשמעותית ביותר בצריכת שירותי ענן חלה במגזר הציבורי,
בקרב נותני שירותים פיננסיים, שירותים מבוססי אינטרנט
וחברות לוגיסטיקה בשל הצורך ההולך
וגובר בציוד רפואי ובשינוע מזון.
שירותים הניתנים בענן ברמה של SaaS הפכו להיות היברידיים לחלוטין
ולהתנהל off-premise, או בשלט מרוחק.
כל הצרות של תפעול תוכנות, מערכות מידע,
מחשבים ואפליקציות – ירדו מהראש של מנהלי הארגונים
ואפשרו לארגון להגביר מהירות ויעילות.