דלג לתוכן

בפתחו של עידן חדש

למה כולם רצים לענן?

עמוד ראשי » בלוג » מחשוב ענן » בפתחו של עידן חדש

איך ישפיע הענן על חיינו

טכנולוגיות הענן הן כבר לא רק טרנד, כך מסתבר.
למעשה, הענן הוא מגמה בלתי נמנעת ההולכת לשנות את פני עולם העסקים,
את האופן בו אנו מתקשרים זה עם זה,
את תפיסת העולם שלנו ואפילו את האופן שבו אנחנו חושבים ומרגישים.

הענן – משנה תפיסות עולם

בעוד כמה שנים עסקים שלא מבוססים על הענן ייחשבו לאולד פאשן
ויצטרכו להתאים את עצמם לקצב החדש של ההתנהלות.
הענן מזרז את קצב ההתנהלות של עסקים,
מאפשר התייעלות מהירה וצמיחה בתוך מספר חודשים ועסקים שלא יעמדו בקצב,
ימצאו את עצמם מדשדשים מאחור.
הענן משנה את פני החברה, וזה הרבה יותר מקיף ממה שאתם מדמיינים לעצמכם.

לקיים פגישות בלי לצאת מהמיטה

החברה המערבית מצויה בתהליכים דינמיים של שינויים בלתי פוסקים.
החברה המערבית עוברת תהליכים פסיכולוגיים, חברתיים,
כלכליים וטכנולוגיים שאי אפשר להשיב לאחור.
זו היא חברה המתאפיינת בתקשורת מהירה יותר, גמישה ונזילה יותר,
חברה שהחברים בה הם יזמים וסקרנים,
לא מפחדים לטעות ואנשי העולם הגדול כבר מגיל 8.
חשבו על כך: עד לפני שלושה עשורים,
המחשבה על Video Conference ביתי הייתה נראית בגדר חלק ממסע בין כוכבים,
לפחות עבור מרבית הציבור הרחב.

הענן בעידן הפוסט מודרני הוא זרם בלתי פוסק של גמישות,
זריזות וחדשנות המנווטים על ידי טכנולוגיות ופיתוחים השמורים למוחות הגדולים של התקופה.
או במילים אחרות: הפרטת התודעה.

איך הענן ישפיע על הצרכנים הקטנים?

הענן משנה כבר עכשיו את אופן תפקודן של החברות הגדולות ביותר בעולם כולו,
אבל לא פחות מכך הוא משפיע גם על הצרכנים הקטנים ולמעשה,
האופן שבו אתם משתמשים במחשב כבר מנוהל בענן.

מידול של צריכת מוצרים על פי דרישה,
עידן של ניהול זהויות בו השירותים מתאימים את עצמם לצרכים של המשתמש,
אינדיבידואליזציה של התודעה, הפרטה של מרחבי שימוש באינטרנט  –
כל אלו  מבטאים את התהליכים החברתיים שמשנים את היומיום שלנו.
כניסה לשירותי המייל בהצפנה מלאה, מעקב אחר תנאי השימוש,
הצפנה של המידע על פי הצורך, יכולת ארגון,
שליפה ושימוש במידע מכל מקום ובתוך שניות ספורות,
שירותי אחסון מתקדמים בהתאמה אישית,
הגנה ולמידת AI  של המשתמש באמצעות הענן  –
כל אלו הם שירותים שהופכים את השימוש במחשב הפרטי להרבה יותר יעיל ופשוט.

האינטרנט של הדברים – כשהכל מחובר

מישהו צריך להחזיק את המערכת שלא תיפול.
אינספור פיתוחים טכנולוגיים היוצאים לשוק מדי יום סוללים את העולם שאליו אנחנו הולכים.
זוהי התשתית הטכנולוגית שמאפשרת לענן להתפתח ולשרת לקוחות בצורה בטוחה ומוצלחת.
במילים אחרות קוראים לזה “האינטרנט של הדברים”.

האינטרנט של הדברים (IOT) מתייחס לחיבור מרכזי של כל מערכות הבית לאינטרנט.
האינטרקום, המצלמות הביתיות, המים החמים במקלחת, המוזיקה המושמעת,
עדכונים על פקקים בדרך לעבודה,
תכנות של מערכת החימום או הקירור בבית להידלק או להיכבות בהתאם ללו”ז שלכם.
עם האינטרנט של הדברים תוכלו להכין את ארוחת הצהריים לילדים גם כשאתם לא בבית
ולשלוט בכל המידע הרלוונטי מכל מקום ובכל שעה.
הענן יאפשר לכם לשלוט במידע,
לגבות אותו בכל רגע נתון כך שתוכלו לעקוב אחר מי שנכנס הביתה או מי שעומד בפתח,
לתעד את פעילות הילדים ולשמור בענן,
לעקוב אחר פעילותם של עובדים בעבודה מהבית ועוד.

איך ישפיע הענן על בתי עסק?

היום הצרכן הממוצע לא מתפשר על הצבע, המינון, הכמות,
זמן הגעה, איכות ומחיר שהוא מחפש.
ההיצע העצום מעניק ללקוח יכולת בחירה שאפילו לפני עשור – לא הייתה זמינה כל כך.
ילדים בני 8-9 כבר יודעים לחפש ביוטיוב את מה שהם רוצים ובגיל 13 כבר מזמינים מהאינטרנט.
חשבו על לקוח כזה ועל מערכות השירות שאתם מציעים כיום.
האם אתם יכולים לספק מענה לצרכים של לקוחות העתיד?

בכל מה שקשור ללקוחות גדולים יותר,
כבר עכשיו לקוחות קטנים ובינוניים נדרשים לעמוד בהספקים גבוהים יותר ולהצליח לתת ללקוחות שלהם מענה אוטומטי,
גיבוי למידע שיכול להיעלם בכל יום, שירותים מקצועיים
ויכולת עבודה בקצב שרק מי שמשתמש בענן –
יכול לעמוד בו. עסקים בינוניים ועסקים קטנים שלא ייעזרו בשירותי הענן –
ימצאו את עצמם מחוץ למשחק.

השפעת הענן על ארגונים גדולים

אנחנו חושבים מהר יותר, מדברים מהר יותר,
עושים יותר דברים ורואים את המציאות בכמה רבדים בכל פעם.
במציאות בה המידע מועבר בקצב שהולך ומתגבר אקספוננציאלית,
כדי לעמוד בקצב על הארגון להשתמש בטכנולוגיות מתאימות.

טכנולוגית ענן ובעיקר אלו המבוססות על SAAS לוקחות את
פעילות הארגון כמה שלבים קדימה.
במקום להתעסק עם מספר לקוחות בכל פעם,
תוכלו לתת מענה מהיר ומידי למאות ואפילו אלפי לקוחות,
בלי להפסיק את הפיתוח הארגוני בכל רגע נתון.

ארגונים גדולים יוכלו להשתלט על לקוחות בהיקפים בין לאומיים ולהעניק שירותים מקצועיים,
שירותי מענה מידי, גיבוי מידע אודות לקוחות והתאמת השירותים הניתנים ללקוחות ולעסק בהתאם לצרכים הייחודיים של הענף.
האפקט של זה ברמה הגלובלית הוא עצום –
עובדים כבר לא יצטרכו לשרת את העובדים הפנימיים של החברה
ולהתמקד במה שחשוב באמת –
פיתוח העסק והגדלת הרווחים הנקיים. זה בדיוק מה שיפריד את העולם הישן מהעולם החדש –
בעוד שבעולם החדש חברות בין לאומיות יעבדו במהירות האור
ויוכלו לתת שירות למיליארדי לקוחות ברחבי העולם,
בכל רגע נתון, תוך תיעוד אופני השירות והצרכים הייחודיים ללקוחות
וכן גיבוי המידע בהצפנה מתקדמת,
חברות שלא יסתמכו על שירותי הענן ייאלצו לדשדש מאחור במתן שירותים איטיים,
תיקון תקלות והתמודדות עם לקוחות בעייתיים.

כדי לא להישאר מאחור ולהצטרף לחזית של הטכנולוגיה והקדמה במתן שירות ללקוחות,
אספקת מוצרים ועבודה חכמה המגובה בענן מנוהל,
בואו לראות איך אתם הופכים להיות סופר רווחיים.