דלג לתוכן

איך הענן שינה את תפקידם של מנמ”רים

עמוד ראשי » בלוג » מחשוב ענן » איך הענן שינה את תפקידם של מנמ”רים

הסופרמן של הארגון

עסקים שכבר הבינו את הכוח העצום שמחזיק בידיו ה-IT מעבירים אליו אינספור בקשות ודרישות.
ה-IT המודרני הוא הסופרמן המקומי: ידו בכל ויד כל בו.
עסקים בעלי תפיסה מהירה רואים למה מסוגל ה-IT
כשאין לו גבולות ומבינים מה קורה לחברות שמשתמשות בשירותי הענן והופכות למעצמות בתוך חודשים ספורים.

ארגונים חכמים

השימוש בשירותי הענן המנוהל מאפשרים ל-IT של הארגון לקחת אותו לשיאים חדשים:
במקום להתעסק ברדיפה אחרי המטרות הארגוניות שמציבים מנהלי המחלקות,
תיקון תקלות באגפים וניהול פרויקטים המצריכים פיקוח יומיומי
ואפילו על בסיס שעתי או רגעי – ה-IT החדשים מתחילים לעבוד כבר עכשיו על הרווחים העתידיים של הארגון.

התפקיד האמיתי של המנמ"ר

בעידן שבו טכנולוגיה היא הבסיס להצלחה והליבה של כל ארגון מצליח,
שימוש לא נכון במחלקת מערכות המידע הוא הפסד כספי, פשוטו כמשמעו.
ואיזה מנהל אוהב להפסיד כסף?
בעוד שמרבית הארגונים בכלל והארגונים הישראליים מאד יעילים בעבודה עם כסף,
אנחנו גם די חוששים משינויים לא מוכרים.
על פי דו”ח של Forrester בשנת 2017 כמעט 50% מהמנמ”רים בעולם השתמשו בחמישה ספקים של ענן ציבורי לפחות.
ובישראל? בשנת 2016 רק 7% מהארגונים הבינוניים עברו לענן אבל כבר ב-2017 ניתן היה לראות צמיחה משמעותית.

האם גם אתה עושה שימוש לא יעיל במחלקת IT?

ארגונים רבים שאינם מכירים את היתרונות שבענן מבזבזים את כישרונותיהם היקרים של אנשי ה-IT
על פתרון בעיות מידיות בארגון ועל ליווי עובדים חדשים המתקשים בהיכרות עם התוכנות בארגון.
נכון שעבור מי שמגיע מהצד, איש ה-IT הוא זה שאחראי על התחום,
אבל זה בדיוק כמו להטיס תייר אחד במטוס המיועד ל -600 איש בכל טיסה.

מתי זה הופך להיות משמעותי?

כשיותר ויותר ארגונים עוברים לענן ולאט לאט,
לקוחות מתעדפים שירותים מהירים, זמינים תמיד, עניינים ולא פחות ממצוינים.
וזה בדיוק מה שהענן מעניק.
לתת ל-IT שלכם לעשות כל דבר אחר שהוא לא פיתוח הארגון והפיכתו למטאור של הצלחה בתחום יהיה בגדר בזבוז כספים והגדלת ההשקעות שאינן משיבות את עצמן.

ביסודה

מחלקת מערכות המידע היא מה שנקרא “חוד החנית” של הארגון.
המנמ”ר הוא זה המופקד על החדשנות הארגונית,
על הטמעת טכנולוגיות חדשות בארגון,
על הרחבת מאגר הלקוחות באמצעות שיפור מערך השירותים הטכנולוגיים ועל הפיכת הארגון למטאור עסקי בתחומו.

ופה בדיוק נכנס הענן לתמונה

הענן עצמו מביא אתו מגוון עצום של טכנולוגיות ופיתוחים חדשניים המעניקים לעסק יתרון משמעותי
ויכולת תחרותית שמשאירה את כל העסקים האחרים מאחור.
הענן הוא הבוסטר האמתי שמזריק חדשנות לארגון באמצעות הזרמה עצומה
ובלתי פוסקת של טכנולוגיות חדשות באמצעות חבילות שירותים ומוצרים.

מערכות מותאמות לארגון

המערכות המותאמות לארגון אמונות על חידושים בכל עדכון נדרש.
כשהמערכות הללו מבוססות על הענן,
המנמ”ר יכול לפתח את הארגון בקצב של פי אלף ממהירות העבודה הרגילה של הארגון,
והוא בכלל לא עסוק בטיפול במידע ובטכנולוגיות, כי זה מה שהענן אחראי עליו.
באמצעות השימוש בענן ה-IT מקבל יותר כלים לשיפור ה-SLA,
מתחיל לעבוד בצורה היברידית ובאופן מערכתי.

מי הוא הלקוח האמיתי של הארגון

כששואלים מנמ”ר בארגונים טיפוסיים “מי הלקוחות שלך?” – הוא יתייחס לעובדים הפנימיים של החברה.
כששואלים את אותו בעל תפקיד בחברה המתבססת על שירותים בענן – הוא יתייחס ללקוחות החברה.
מחקרים שנערכו בתחום מתארים את התפלגות השירותים:
71% מתוך המנמ”רים פוגשים ועובדים עם לקוחות חיצוניים
ואילו 58% היו רוצים לעבוד יותר עם לקוחות חיצוניים ופחות לשרת את עובדי החברה עצמה.

אז רגע, למה לא?

כבר אמרנו שישראלים חכמים כלכלית אבל חוששים משינויים? אמרנו.
מנהלי ארגונים יודעים לזהות הזדמנויות כשהן עומדות בפתח,
אבל רק כשהן מדברות בשפה המוכרת ונמצאות בשליטה ובמגרש הביתי.
וזה בדיוק מה שמפחיד מנהלי עסקים רבים.

בואו נחשוב על זה רגע:  מנהל ה-IT הארגוני הוא האדם שיודע יותר מכל אחד אחר מה קורה בארגון.
הארגון העסקי מבוסס רובו ככולו על המידע המנוהל והטכנולוגיות המשמשות לניהולו.
בנקים, מערכת הביטחון (בחלקה), חברות ביטוח, חברות תעופה, פיננסים  –
כולם מבססים את הפעילות שלהם על טכנולוגיות המידע, עליהן מושל ביד רמה המנמ”ר או ה-IT.

היום IT או מנמ”ר הוא כבר לא רק אחראי מחשוב.
ממנמ”ר ותיק או בכיר בארגון נדרשות יכולות ארגוניות, ראייה כלל מערכתית,
יכולת תכנונית אסטרטגית ומשמעת עצמית גבוהה לניטור הפעילות הארגונית השוטפת כל הזמן.

ומה קורה אצל מנמ"רים ישראליים?

יותר ויותר מנמ”רים ישראליים נמשכים לתשתית הענן שכוללת מגוון עצום של יכולות מחשוב,
אחסון, תקשורת, ניהול עומסים, התאוששות מאסון,
עדכונים בזמן אמת ושילובים של בינה מלאכותית בארגון המאפשרים לענן ללמוד את הצרכים הייחודיים של העסק ולהתפתח אתו בהתאם.

תשתית הענן צוברת תאוצה בישראל.
אמנם ההצטרפות היא הדרגתית אבל מתמשכת,
מה שמבטא את האמון שיש לציבור המנמ”רים בישראל בתשתיות הענן ובטכנולוגיות המתקדמות.

בדיוק כמו הרפורמה שעוברת על האחיות בתחום הרפואה, המנמ”רים עוברים תהליך דומה:
יותר סמכויות, יותר התמקדות בתחום המקצועי שלהם,
פחות בזבוז אנרגיה ומשאבים על פעולות שיכולים גם עובדים טכניים לעשות או במקרה שלנו – הענן.
כשהמנמ”רים הישראליים יכולים יותר ויותר להתמקד במה שחשוב באמת –
הארגון שלכם יצמיח כנפיים ואפילו אתם תתקשו לעקוב אחר קצב הצמיחה שלו.